Söndagen den 15 mars 2009

Det innebär att någons lilla syster som inte är så liten längre blir 21 år idag! Hipp hipp hurra hurra hurra för denne! Ska dit vid 19-tiden på middag och givetvis har vi köpt med oss lite presenter. Men vad det är avslöjas inte nu såklart då man aldrig vet om en nyfiken syster yster spanar rundor här idag....


Kalas för systrarna Jönsson i början på 90-talet

Tänkte tipsa om en god färsgryta jag gjorde idag till lunch. Ett bra matlåde-tips faktiskt. Gjorde så att jag fick över till imorgon med då vi ska ha heldag i skolan. Lätt ihop slängt! Fick inspiration av min förra praktikplats där de gjorde något liknande och mamma gjorde också något sådant när vi var yngre.

4 port.

3-4 tärnade potatisar
3-4 tärnade morötter
400g quornfärs, sojafärs (eller såklart köttfärs)
En bit hackad purjolök
En grön paprika i bitar
Lite kinesiskt soja
Ketchup
1 msk tomatpuré
Ca 2 tsk Wegeta krydda
Salt, peppar
Lite vatten, ca 3dl.


Stek alla ingredienserna utom paprikan i lite olja tills det fått lite färg. Lägg sedan i paprikan och tilsätt någon deciliter vatten. Häll i soja, ketchup, tomatpuré och kryddorna. Låt koka på medelvärme i ca 20min tills potatisen och morötterna blivit mjuka. Smaklig spis!


Man kan självklart ha i precis vad man vill, detta var bara ett litet förslag=) Billig och enkel mat.

Tänkte tipsa om en tävling också, där man kan vinna ett presentkort på att göra en egen müsli; http://mollyshalsoblogg.blogspot.com/2009/03/ny-muslitavling.html

Trevlig söndag my friends!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0