En heldagstur i Skåne

Vi är nästan nyss hemkommna från vår heldag i kära skåne! Hämtade vår kära limousine på statoil vid 9.30 och styrde vår färd mot Helsingborg. Var IKEA och Väla köpcentrum som stod på schemat. Tanken var egentligen att vi skulle köpa med oss en tvbänk hem, men nu visade det sig att tv bänken var längre är vår kära limousine så det gick inte tyvärr!! Haha lite skratt åt det. Men vi fyndade lite annat smått och gott där inne istället som wokpanna, stekpanna, ugnsform, presentpapper, muffinsformar, slickepott, nytt tallrik set och handdukshängare att fästa på dörrkarmen. Så vi kom därifrån rätt nöjda ändå=) Värre var det när vi entrade köpcentret....för min del då alltså. Behövde nytt smink och gick in på the bodyshop. Kom ut därifrån med lite dyrare inköp än jag tänkt, men allt behövde jag så ja, det fick gå. Blev en ny foundation, nytt puder, en concealer och en ögonkräm. (givetvis predikade hon om den dyraste ögonkrämen i butiken och tyckte inte jag skulle köpa den för 89kr som jag redan det tyckte var dyrt.) Men men inget mer får jag handla nu tänkte jag då. Men men... blev även två tunikor inne på Only också lite senare när den första ångesten lagt sig!! Jaja, får väl fortfarande skylla på att jag har lite att shoppa igen om man säger så. Köpte även ett par solbrillor till janne som jag tyckte han skulle ha från H&M och lite god mat till Zorro + ett nytt halsband. Åt föresten lunch på IKEA, väldigt gott men lite små portioner. Sen fikade vi på VÄLA och sen körde vi nerom Höör och hälsade på pappa. Då blev det pizza som vi köpte med oss. Så... vart tog mitt nyttigare jag vägen?! Hmmm ingen som vet... But I still working on it! Tittade på pappas nya lägenhet, ligger mitt inne i centrum av lilla Höör. Den var väldigt fin och mysig. Tror nog han kan trivas där! Om inte annat så tills han hittar något mindre hus eller stuga. Hoppas lilla Julle kommer trivas med! När vi körde hem var vi med om en otäck grej... helt plötsligt stannade bilen framför oss helt på en 90 väg. Hade inte janne sagt åt mig hade vi smällt in i den andra bilen, jag hade inte hunnit reagera. Trodde först att det kanske var något djur på vägen eller nått men nej ingenting. Tutade på idioterna och janne sa att de gjorde så för att de trodde att jag hade helljus på (vilket jag inte hade men var flera innan som blinkat åt oss fastän det var helt normala halvljus). När jag satte på helljuset rakt på dem, körde de iväg i racer fart. Såg dem inte igen! Sjuka människor!! Tanken slog mig också om det här parkeringsmordet i Landskrona.... vem vet vilka som satt i den bilen och vad de varit kapabla till? Usch. Men men, det slutade väl iallafall och vi kom hem helskinnade.
Imorgon ska det bli fint väder om man vågar tro väderleksrapporten! Då ska vi fixa upp lite på uteplatsen. Har inget jobb förän på fredag vad jag vet än. Vi får se om jag blir inringd innan dess eller ej, annars är det ju rätt skönt att vara ledig lite;)


Var även en snabbis inom Helsingborgsstad på vägen mot Höör. Kanske vårt framtida hem?! Vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0