På kortvisit i skåne

som sagt. I går (tisdags) gick jag en promenad i snövädret med min kära barndomsvän Terése som numera är tillbaka i Höör. Var länge sedan vi sågs och hade mycket mer att prata om än vi hann med! Vi måste boka in en träffa inom en snar framtid.

Senare på kvällen kom Molly och Marcus och hälsade på. Pappa körde iväg till Lund så vi hade huset för oss själva. Vi lagade ihop klyftpotatis, med kött/veg filé, bearnaisesås och sallad. Gott! Sen satt vi bara och pratade om allt och inget tills klockan närmade sig 23, då paret begav sig hemåt igen.

Skönt att komma iväg, hade vi haft bil hade det blivit oftare. Molly tipsade om en miljöbil som bara drar 0.3 l milen. Hm... de ska köpa en sån, kanske vi med? Snacka om billig i drift. Då kan man köra iväg oftare. Kostar ju skjortan annars att ta tåg när man ska någonstans och även bilen blir dyrt.... suck. Men men nu ska jag snart börja jobba så då får vi mer pengar iallafall än vi haft nu på ett tag. Ska föresten jobba extra imorgon på gruppbostaden där jag jobbade i somras! Money money=)

Nu ska pappa snart köra oss hem till Halmstad igen! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: heidi

ja,det är ju inte billigt direkt att ha bil men rätt bekvämt..Vår ligger under ett stort snöberg nu, måste ha den tidigt im bitti så det blir till att skotta och skrapa rutor,suuuuck!

2010-01-07 @ 21:16:41
URL: http://heidierving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0