Studenter i stan!

När jag varit på jobbrelaterat möte idag och skulle gå genom stan till jobbet möttes jag av flera flak med studenter som skrålade och var glada. (trots detta skit vädret). Fick lite smått rysningar i kroppen på ett bra sätt alltså då jag mindes tillbaka på den tiden för 6år sedan då jag själv tog studenten! Vilken tid=)
När jag sen slutat jobba cyklade me und Habib till videomix i regnvädret för att hyra film! Tror dock inte folk i denna stan sett regnkläder förut för vi blev ordentligt utstuderade där vi klev in i våra regnutstyrslar att janne till och med fick säga till en stirrande tant; ja det är ju fint väder ute! Samma visa var det i måndags när jag var och handlade på maxi. Folk kunde inte sluta stirra!! Ok gott folk, alla har inte bil och alla bryr sig inte om att försöka låtsas vara finare än man är.... och har massa lån på banken i smyg  för att höja sin status! Typiskt Halmstad folk! Trist alltså....Regnkläder är till för att användas så de´så!
Nåja nu ska vi snart kolla på vår film och frossa i choklad. Köpte bl.a marabou polka. Mums!

Trevlig helg! Själv ska jag jobba men så är det när man är en hårt arbetande kvinna mohaha.

Kommentarer
Postat av: Malin

Marabou polka är super god=)

2010-06-11 @ 22:21:49
Postat av: Linda

Jag vet precis hur det är. Här blir vi utstirrade när vi går bärandes med våra matkassar hem. I USA tar man dyra lån och sedan köper sig en fin bil och åker med tydligen. Man känner sig som en apa i bur;)

Trevlig helg. Polkan är verkligen god!

2010-06-11 @ 22:40:11
Postat av: heidi

Hmm, vad är det med folk? Regnkläder är väl till för att användas??Ibland är jag ute i lekparken med Noah i regnet,han älskar det! Och jag med, om det inte vore för alla kräldjur på marken,usch..

2010-06-12 @ 10:22:18
URL: http://heidierving.blogg.se/
Postat av: Emma

Linda; ja man känner sig verkligen som en apa i bur. Undrar vad folks problem är?! Å ja polkan var super god=D

2010-06-12 @ 13:19:02
Postat av: Emma

haha ja Heidi man kan ju undra... gillar också regn, maskar mindre:P såg flera stycken igår när jag gick hem från jobbet. Livrädd för att trampa på en!!! Då hade jag dött. Tänkte på dig då! När vi promenerade i arvika haha.

2010-06-12 @ 13:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0