Nya övningar

Var på gymmet nu ikväll och fick nya styrkeövningar. Fick två olika schema, PT;n som hjälpte mig tycker att jag ska träna två styrke pass i veckan och ta de olika schemaförslagen varannan gång. Tar kortare tid med, ett pass tar ca 30min nu istället för det dubbla som det tar annars, för det är färre övningar nu såklart och man ska träna oftare för att få bättre resultat. Så jag ska försöka köra på det. Men vissa övningar var väldigt kluriga och trög som jag är tog det ett tag tills jag kopplade vissa grepp haha. Var nästan bara fria vikter/hantlar som han visade och som jag ska jobba med. Skulle testa att träna biceps med en stång, och han hade visat ett annat grepp som jag skulle ta än det sättet jag är van vid, men jag kunde inte lyfta stången och det var bara 10kg!! Han tittade helt undrande på mig sen helt plösligt kopplade jag och då funkade det hur lätt som helst. Han blev lite orolig ett tag sa han att det var fel på mina muskler eftersom det inte var någon tung vikt! Jag såg ut som ett miffo när jag inte kunde lyfta stången...går inte att beskriva hur dumt det såg ut, man skulle varit på plats!! Typiskt mig... var fler övningar som jag inte kopplade på direkt och han fick förtydliga. Men tur han var trevlig iallafall och bra tålamod hade han=)
Har lite ont i ryggen nu känner jag, kommer få träningsvärk imorgon det vill jag lova. Körde intervall träning på löpbandet efteråt. Tufft men kul! Tiden gick fort. Måste träna upp mig ordentligt nu inför vårruset och tjejmilen;) Jahapp, snart väntar duschen då. Imorgon jobb 13-21. Sen är jag ledig på torsdag innan helgens monsterpass börjar! Men längtar tills på lördag kväll, då ska jag och mitt hjärta ut och äta och gå på bio för presentcheckarna jag fick att kära fader på min födelsedag. Så lite helg får man trots allt!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0