Sol och blåst

Denna eviga blåst här på västkusten... mindre kul. Men skönt att solen skiner iallafall.

Gårdagen var inte rolig för mig med dessa sammandragingar/förvärkar jag börjat känna av!! Usch vad det känns. Fick köpa alvedon igårkväll som jag tog och det hjälpte rätt bra, men under natten kom det tillbaka och ville inte släppa med tabletterna. Tog i morse och de verkar ha hjälpt rätt bra men ringde barnmorskemottagningen nyss för att få höra att allt är normalt. Håller liksom i sig mest hela tiden när det kommer och är inga direkta pauser. Men det kan vara så med tydligen. Jobbigt bara att ha så ont! Hon sa att vi får hoppas bebisen stannar kvar ett tag till men skulle något sättas igång stoppar de ju inte förlossningen. Men nä tror inte riktigt den lille vill komma än. Hoppas inte det iaf;) Hoppas bara jag slipper detta varje dag fram till det är dags...

Annars imorse loggade jag in på skatteverkets hemsida, ska tydligen betala tillbaka några tusenlappar till dom. KUL. Har jag aldrig behövt göra utan alltid fått tillbaka. Klart man ska få betala tillbaka detta året när man går på mammaledigt och inte har så mycket pengar. Inga extra pengar här inte, inte när man heter Emma. Suck. Aja bara att bita i det sura äpplet.

Nä om man skulle ta och fixa till lite frukost. Får se om jag orkar mig ut på en promenad senare, en liten isåfall. Kan nog vara skönt att röra på sig trots förvärkar!

Haha blev ett litet gnälligt inlägg detta men är ju sån jag känner mig idag=) =(

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skickar en massa kramar till dig!=)

Hade också en hemsk sammandragning förra veckan och det var då bara en. Så kan tänka mig det är super jobbigt att ha flera som du beskrev det! Hoppas det känns lättare snart! Saknar dig!



KRAM

2011-03-22 @ 10:42:26
Postat av: Emma

Tack Lindis!! Ja det är inget kul men hör ju till... Hoppas ni har det bra borta i värmen=) Saknar dig med! KRAM

2011-03-22 @ 17:32:24
Postat av: Pirjo

Tråkigt med förvärkar, det kan göra ordentligt ont men dom värkarna är sånna som kommer och går, men om du börjar få regelbundna värkar då är det bäst att du/ni tar en tur till bm för ett koll. Dom värkarna kan ju oxå bero på hur han ligger där inne, kanske vänder sig fram-och tillbaka. Men om han rör sig livligt fortfarande, då tror jag inte att det finns någon risk för för tidigt förlossning, dom brukar vara ganska stilla i slutet av graviditeten. Är Janne hemma nu på nätterna eller jobbar han? Hoppas att du mår bra under hela vägen tills han/hon tittar ut!

Kram från oss!

2011-03-23 @ 00:44:56
Postat av: Emma

Ja vi får hoppas att den lille stannar inne ett tag till=) Känns bättre idag, inte kännt av det lika kraftigt ännu, men natten var jobbig. janne har jobbat två nätter nu men är ledig en vecka nu. När det närmar sig BF har han satt sig ledigt på schemat. Hoppas allt är bra med er där uppe! kram

2011-03-23 @ 15:33:08
Postat av: Hanna

jag är född en månad för tidigt,så ingen fara om bebisen vill ut nu,blir lika stor o stark som mig,hihi! Men tråkigt att du ska ha ont då,hoppas det inte gör ont hela tiden bara?Tror lill prinsessan(ja jag tror det blir tjej) kommer perfekt till min födelsedag!kram!!

2011-03-23 @ 21:56:20
Postat av: Emma

jo jag vet att det inte är någon fara om han/hon kommer nu och det är ju skönt iaf. Men tror också den vill komma runt din födelsedag faktiskt eller veckan efter;) men vi får se om min känsla stämmer. Har lagt sig lite, det onda men kommer och går under dagarna men inte lika intensivt som i början på veckan. KRAM

2011-03-24 @ 10:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0