En blåsig dag

Vädret har varit fint men blåser som bara den! Idag har jag och Mathilda varit och handlat lite medans janne sov efter nattens jobbpass. Först var vi på ÖB och sen på Maxi. Gick hur bra som helst, lillan satt i sin bilstol och tittade sig nyfiket omkring bara och sov lite emellanåt. Många som kom fram och sa att hon var så söt=) Skönt att hon uppför sig när vi är borta;) hehe. Hon är så snäll hemma också men nu på kvällarna är det liiiite gnälligt. Men är oftast att hon vill sitta lite hos en och då får hon göra det innan hon somnar såklart. Är ju så mysigt!

På tal om annat... skulle fått pengar idag från FK. Men fick jag det? Svar; nej. Ringde dit och hon som svarade sa att ärendet inte var klart ännu fast jag skickade in uppgifter om min totala årsinkomst i början på april.... Inte säkert jag får pengar denna månaden! Å de skickar bara meddelandena vidare till handläggare hela tiden. Inte får man prata med själva handläggaren själv inte... Helt kn*ppa i huvudet är dom. Vill hellre ha lön av min arbetsgivare, där krånglar det aldrig....:( De fattar väl att man har räkningar att betala?! Är inte tillsammans med en höginkomsttagare heller så vi klarar oss utan en månad.... Blä för dom!

Men nog om det. Har inte låtit det förstöra min dag iallafall. Har blivit mkt mys med lill tösen. Hann även med en liten powerwalk när janne klivit upp så han såg till Mathilda. Skönt att komma igång med lite motion så smått igen.

Nä nu ska jag mysa lite till med Mahilda innan hon somnar här. Natti natti! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0