När lillan kom till jorden

Den 2 maj 2011 kl 17.36 föddes den underbaraste bebisen i världen. Vår lilla Mathilda Marie. <3

Natten till den 2 maj åkte vi in till förlossningen. Klockan var 01.12 då jag blev inskriven. Hade varit i latensfasen sen lördagen den sista april kl 04 på morgonen men hade stannat upp och börjat om igen under söndagen. Men på kvällen den 1 maj hade jag så ont så vi fick åka in. Jag övervakades med CTG och där såg man att så fort jag fick värkar sjönk Mathildas hjärtljud jätte mycket. Barnmorskan blev orolig och pratade med läkaren som sa att de nog fick hjälpa mig igång med förlossningen. Hem skulle jag inte. Fick bricanyl som skulle ta bort mina värkar ett tag och morfin så jag kunde vila lite. 9.55 på morgonen tog de hål på hinnorna, fick värkförstärkande dropp och bad faktiskt om epidural som läkaren kom in och gav mig kl 11.30. Vilken effekt! Kunde sitta normalt och till och med äta lunch. Förlossningen ansågs gå lite långsamt fram så värkförstärkande droppet ökades och plötsligt gick det fort fram. Visste inte vart jag skulle ta vägen ett tag och minns inte allt. Janne har fått berätta. Krampade mig fast vid lustgasen som jag i och för sig inte tyckte hjälpte så bra men hade ju något att sysselsätta mig med. Började krysta 17.07 och 29min senare var hon ute. Men kändes som jag höll på en evighet! Efteråt tänkte jag "aldrig mer". Men nu har jag glömt lite av hur det kändes och säkerligen kommer vår älskade dotter någon gång i framtiden få ett syskon för det är såååå värt det=) Men det får vänta några år. Nu ska vi njuta av henne och allt som hör till.

Vi stannade 3 nätter på BB, hade sån tur att vi fick familjerum alla nätter så janne kunde stanna trots rätt fullt tryck på förlossningen. Fick ett underbart bemötande på både förlossningen och BB så vi är jätte nöjda. Var skönt att stanna där och vila upp sig lite och få råd och tips. Läkarundersökningarna gick bra, läkaren skrev att det är en pigg och söt flicka och att allt är normalt.

Tänk att nu är vi föräldrar... kommer nog ta ett tag innan det sjunkit in helt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis igen Emma! Vad härligt att allt gått bra och skönt att ni är hemma. Min förlossningsberättelse finns på familjeliv om du är nyfiken sen när allt lagt sig;) Ha det nu jättebra och hör av dig när ni är redo för besök, men ingen panik. Tid kommer finnas=) Stor kram och pussa Mathilda från mig

2011-05-06 @ 21:17:26
URL: http://ammemmsan.blogg.se/
Postat av: jessica [ myckelite om litemycke ]

Helt fantastiskt vännen. Så starka ni varit och så fin hon är <3 så glad för er :)

2011-05-07 @ 00:19:06
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis till er ,vad fina kort!!âr så stolt faster! kram!

2011-05-07 @ 10:55:19
Postat av: Mulle

Grattis Emma (till er alla så klart), bra jobbat!

Jag gick på helspänn på jobbet i måndags, då Heidi ringde flera ggr och jag trodde att det hade hänt varje gång:-)



Sköt om er och hälsa Janne.

Kram Micke

2011-05-07 @ 12:47:09
Postat av: Molly

grattis till den lilla! :)



hoppas att du och din familj har haft en bra lördag tillsammans!?



med mig är det bara bra, lite mkt att göra just nu. i sommar börjar jag en sommarkurs och i höst hoppas jag att det blir vidare studier.



hoppas att du får en fortsatt bra helg och grattis än en gång! :) kram

2011-05-07 @ 19:05:49
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: m

Stort grattis hela er underbara familj!! Kram Mirre

2011-05-08 @ 12:08:16
URL: http://sarremannekakka.blogg.se/
Postat av: Heidi

Stolt faster till en sån fin tjej! Som vi har längtat efter dig,lilla vän!

2011-05-09 @ 10:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0