Lugna dagar

I dagarna som gått har det inte hänt så mycket. Lilla loppan är så gott som frisk nu, lite små snuvig bara men sover bra på nätterna igen och verkar kry. Skönt att det inte höll i sig längre. Men nu har hennes immunförsvar testats! Vi slapp bli smittade av henne iallafall. Skönt det men snart kommer det väl på en ändå. Vi var ute och gick en lång promenad igår alla tre, även i tisdags. Idag ska vi också ta oss en tur. Trist väder, regn och blåst. Jag som egentligen tänkt jogga idag med men ser inte lovande ut. Usch, vart försvann solen?
 
Bjussar på lite bilder från dagarna som gått, mest på sötnöten då som vanligt;) Hon förfyttar sig snabbt nu. Tog sin från lekfilten från sittande, till rygg till mage och fram till sittern härom dagen. Och det gick undan.

     

När Keno visas på tv ska det vara tysssssst så Mathilda hänger med;)

  

Imorgon ska vi frossa i pizza här hemma till idol. På lördag ska janne iväg på partaj i stan med försvaret. Så då har jag bjudit hit söta Natalie på middag. Två rätters med vin till maten. Ser vi framemot=). På söndag inget planerat, förutom lussebullsbak om jag inte gör det innan. Funderar på om det ska göras något julgodis iår, det årliga julbaket som jag och lilla syster brukar ha, men sällan allt äts upp av det vi gör. Så sött och mäktigt. Men kanske att vi ska göra och ta med till Arvika till jul. Får se. Gott är det ju och hör ju lite till julen. =)

Nä nu ska jag förbereda lite lunch här, blev en ordentlig sovmorgon idag så blev gröt rätt sent. Gjorde lax med potatis, morötter, dill och en gnutta peppar i igår till Mathilda. Mums sa hon som slukade allt med hull å hår. Tyckte lika mycket om torsk som jag gjorde för ett tag sen. Pappa janne ska göra spagetti och köttfärssås en dag snart. Vi gör en del själv men varvar faktiskt ibland med burkmat också, smidigt ibland när man inte fått tummarna loss. Men bäst är ju såklart att göra själv och blir ju några portioner när man gör som fryses in.  

Måste bara skriva om ett sms jag fick av min kära vän Carro förra veckan;

"Det knastrar inne i vårt skafferi. Kanske är möss! Det finns bara plats för en mus i detta hus!"


Tyckte det var lite kul=)

Hej svej ha en bra dag i det gråa! KRAM


Kommentarer
Postat av: Jonna

Julgodis är alltid uppskattat! hehe. PS, fattade inte det med musen??? jak dum?

2011-11-25 @ 12:05:22
Postat av: Sv;

Ja Jonnanas vi får se om det blir något litet;) haha musen, ja hon menar ju sin egen. Hehe

2011-11-25 @ 21:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0