Det där med åldern...

Glömde skriva igår om kommentaren jag fick på bussen hem. Satt två tanter som Mathilda lyckades charma och som busade lite med henne. Ena tanten gick av där vi gick av så vi hade följe en bit. Då sa hon (med brytning, då hon var utländsk)

"Att du är mamma redan, du som är så ung!"
E; Jag är inte så ung!
"Jo det är du!!"
E; Hur gammal tror du att jag är då?
"Ja, 18, 19 inte 20 iallafall".
E; Haha ok, jag är faktiskt 27.
"Nej! Kan du inte vara.
E; Jo faktiskt
"Men det kan man inte tro isåfall, du har så fint ansikte, så slät hy!

Haha ok... då vet jag det. Att folk  på stan kanske tror att jag är en 18 årig mamma ute på promenad. Lite tjatigt det där nu, får höra det ganska ofta, när folk ser jag har barn. Men visst, en fin komplimang att jag har slät hy kanske? Hehe men är väl inte någon 27 åring som är rynkig heller?

Aja nu ska jag byta om på lillan, vi ska promenera bort till Flygstaden.

Ha en bra söndag! Hej svej!


Den 18åriga mamman med dotter, iväntan på bussen igår.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tænk på att det var 2 tanter som sa det.. Tycker du ser ung och fræsh ut men 20.. haha nej tror inte det!!

2012-06-18 @ 10:01:00
Postat av: Hanna

Du ser ju ung o fräsch ut:-))

2012-06-19 @ 22:05:18
Postat av: sv;

haha så snälla ni är=) nja 25 ser jag väl ut att vara iallafall haha.

2012-06-19 @ 22:49:34
Postat av: Farmor

Jag var 23 då jag gick gravid med Janne och fick visa leg då jag var på bolaget och köpte vin till Pertti, hade aldrig vart inne på bolaget tidigare, men pga svårt att få p-plats gick jag in, hade magen ut i världren och en 3-årig Maria med mig, men hade ingen leg med mig och fick inte köpa nåt....det var den kräftskivan för Perttis del...med andra ord, så trodde folk att jag var väldig ung, även då jag hade en 3-åring plus en i magen! Du ska bara vara glad att se ung ut! Kram!

2012-06-20 @ 00:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0