10 månader<3

Idag blir lilla grynet hela 10 månader! Kan inte förstå att tiden gått så fort. Men kul är det. Så mycket hon kan nu lilla sötnöten=). Blir mer och mer nyfiken för varje dag som går, pratar när hon känner för det och då går det undan. Busryck får hon allt oftare, speciellt på kvällarna då hon skrattar åt allt, rullar runt, en super glad och go tös helt enkelt. Tittut leken är bland det roligaste och hon drar själv upp filten eller annat som finns nära över huvudet och när man frågat "var är Mathilda"? drar hon ner så man kan säga tittut! Å skrattar=) Det har hon visserligen gjort ett bra tag nu. Så kul och se alla framsteg och att hon förstår en hel del. Ajabaja skrattar hon bara åt men förstår vad vi menar. För hon låter bli ändå men ska retas lite. Krypandet har hon inte fått grepp om ännu men tar sig framåt gör hon på andra vis. Kasar på rumpan, gärna fram till byrån, öppnar nedersta lådorna och slänger ut det som finns. Hon har även börjat med att försöka klä på sig själv men går inte riktigt. Klä av sig själv är lite lättare!

Idag har vi träffat Aleksandra och Josefine. Vi var på babyrytmik här ute vid Bäckagård på Mama & Child. Mathilda älskade det, klappade händerna till de flesta av sånger=). Efteråt gick vi en promenad ner till konditoriet och köpte bröd och daimbiskvier som vi gick hem till oss och fikade på. Alltid trevligt att ses. Och flickorna blir så glada!

  

Nu sover min lilla skatt här bredvid mig i soffan. Ska ta å lägga in henne i sin säng sen ta mig en liten kvällsmacka. Magen kurrar lite. Sen M var sjuk har hon sovit mellan oss i sängen. Hon sover mycket bättre då och vi tycker det är såååå mysigt. (Trots sparkar i ryggen och dyligt;)). Men nu när hon är frisk ska vi lägga henne i sin egen säng så hon inte vänjs av vid det. I natt sov hon i sin säng och det var inga problem. La henne igår vid 22 som är hennes sovtid, hon stökade runt lite som hon gör nuförtiden men somnade fint efter en stund. Sov hela natten. Janne lägger henne gärna mellan oss hehe. Jag vill också gärna somna med henne vid mig, speciellt när jag jobbat en del.Mysigt men hon har ju faktiskt en egen säng;).

Imorgon blir det en promenix, vädret skulle ju vara lika fint som idag. Sen på kvällen melodifestivalen.
På söndag hade jag tänkt gå på babysim drop in men eftersom hon hostar lite fortfarande vet jag inte om jag ska det... får se.

Trevlig helg på er! KRAM


Provar nya kläder som kom från
ellos idag. Mössan var en favorit för flickan, ville inte ta av den=). Var väldigt fin, letade efter någon rödaktig till hennes nya jacka och fann denna. Köpte en topp till mig med i ljusblå färg.

Andra plagg som jag tänkt köpa till liten i vår=)

 
Från lindex

Kommentarer
Postat av: Jonna

Oscar kommer in till oss med sina nallar ca varje natt, det är ju mysigt för han är så mysig med oss. Ibland frågar han om han kan lägga sig där på kvällen men det säger vi nej till ;-)

2012-03-03 @ 21:15:18
Postat av: linda

Den jackan köpte vi till Elin i helgen, så söt!

2012-03-03 @ 21:53:17
Postat av: Sv;

Javisst är den söt lindis! Då kommer våra flickor ha likadana jackor!=)

2012-03-04 @ 01:09:37
Postat av: Natalie

Grattis till lilla sessan :) Kul att du fann min så jag kunde hitta din <3

2012-03-04 @ 20:48:27
URL: http://hagerholt.blogg.se/
Postat av: Natalie

Grattis till lilla sessan :) Kul att du fann min så jag kunde hitta din <3

2012-03-04 @ 20:48:51
URL: http://hagerholt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0