Borta bra men hemma bäst?

I natt kl 03.00 landade jag och lilla syster på Sturup flygplats i Malmö. Efter en svettig färd hem (var överhett i planet) mådde man ganska illa och ville bara hem till sängen. Pappa hämtade oss på flygplatsen och hemma och i säng var vi 04.30 i morse. Så jag sov faktiskt med gott samvete till 12 idag! Nu har man packat upp, slängt kläder i tvättmaskinen och nu hade jag tänkt berätta lite mer om resan och lägga in lite bilder=)

Solen visade sig varje dag sen mitt senaste inlägg och jag brände mig i hårbottnen och ryggen pga av mitt hårda pressande så fort solen visade sig =P Så lite färg har man fått iallafall, var ju helt vit när jag kom dit så man kan ju inte förvänta sig att bli superbrun på några dagars solande. Vi besökte "doktor mugg" (som blev vårt nya smeknamn på Dr Hiotakis som behandlade Lina under denna veckan). Lina blev lite bättre de sista dagarna så vi kunde shoppa lite i gammla delen av Rhodos stad och lör-sön besökte vi den nyare delen av stan och åt middag på kvällarna vid mandrakihamnen. (väckte massa roliga minnen från min studentresa med Nina & co<3) I går kom inte bussen och hämtade oss förän 23.00 på hotellet så vi tog oss en sista middag vid mandraki då. Fick även se ett tåg med militärer som marcherade på gatan, i som Lina kallade "heil hitler ställning". Haha tur vi har kunnat skratta så mycket som vi gjort denna veckan och haft roligt med våra interna skämt som då doktor mugg, Riky lake med stake, baggarna, Roger Pontare, "är du vaken lars", exorcist ungen, harley davidson ungen..ja listan kan göras lång!! För eftersom Lina var så pass dålig så vi inte kunde göra något större som att hänga med på utflykter eller festa som vi tänkt, behövde vi verkligen vår gemensamma sjuka humor! Vi hade även lite ögongodis på hotellet, reseledaren Ricardo! *yummie* så snygg han var!!! Eller hur sis? ;) Resan blev som sagt långt ifrån så som vi hade tänkt, vi hade verkligen kunnat festa järnet och ha super kul, men nu blev det inte så. Riktig otur, men vi är ju rätt vana vid att ha en del otur i livet så what to do. Nu har jag iallafall varit på Rhodos i grekland för 3:e gången i mitt liv and I like it. Kan definitivt tänka mig att återvända dit, men då med en frisk Lina. =)




Emmas Rhodos - shopping! ------>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0