Söndag

Lindis hämtade mig vid 10 i fm, vi körde upp till galgberget och gick 5:an. Så himla skönt trots att det regnade lite till och från. Är så glad att vi faktiskt tog oss dit fast vädret talade för att man skulle stanna inne. Skönt att jag börjar komma igång igen med träning och promenader. Mår så mycket bättre då på alla plan. Efter vår sköna men jobbiga tur åkte vi inom maxi och handlade lite. Jag var tvungen att både handla lunch till idag och även något att ta med till jobbet ikväll. Blev en räksallad att ta med. Orkade inte göra något själv. Gjorde fisk och potatis nyss till lunch, men fisken var inte så god så blev mest potatis och sås jag åt... å nu smaskar jag i mig lite av jodgubbarna som vi också köpte=) Man får passa på så länge dom finns.

Igår cyklade jag till Janne efter jobbet, slutade 15. Vi tog en promenad in mot Nyhem för att sola lite solarium. Jag handlade även på Hemköp till middagen på kvällen då en Emma och Linda kväll var planerad. Vid 19 dök Lindis upp hos mig. Vi lagade till tomatsoppan med mozarella och grönsaker som jag åt uppe hos madde i Linköping i våras. Så god. Efterätten bestod såklart av naturgodis som vanligt;) vad annars? Var en trevlig kväll, med uppjästa magar och massa snack. Haha =)

Nä nu får jag nog allt ta och byta om. Ska cykla till jobet om ca 20 min. Trevlig söndag!

Tjingeling!

En promenad dag!

Idag är min andra och sista lediga dag denna veckan. Cyklade hem till Malle vid 11 tiden. Vi körde upp till galgberget, gick femman sen körde vi ut till det nyrenoverade Willys vid flygstaden och köpte färsk lax, nypotatis, sallad och sås. Givetvis slank varsin vaniljmunk ner i korgen också ;) Körde hem till henne lagade mat och krängde i oss allt så hungriga som vi var!! Sen satt vi i hennes soffa och beklagade oss över våra magar. Dels för vi var så mätta och sen är vi båda i den "trevliga perioden" just nu, som alla tjejer har en gång i månaden..... blä. Vid 15 cyklade jag hem till min janne igen. Då skulle Malin köra med deras bil till Laholm. Motorlampan lös fast den precis blivit lagad!! Tycker synd om dom. Att man ska behöva lägga pengar på en bil innan semestern..... Kunde det komma mer lägligt? Så är det alltid. Men tack för en trevlig dag gumman. Snart får vi ses igen, och även komma igång med vår träning. That's the way it is.

Tog mig en liten tupplur när jag kom tillbaka till min pojke. Sen käkade vi lite mellanmål och begav oss ner till östra stranden och gick en lång runda. Så mysigt. Var soligt och fint framåt em/kvällen. Efteråt cyklade vi inom mig för att kalla in min lille Zorrsa, men han dök icke upp:S Massa kul ute nu när vädret är bättre antagligen. På hemvägen blev det även en tur inom Hemmans pizzeria och varsin pizza beställdes med hem. Plus att vi var inom macken innan och köpte choklad. Shit vad jag har syndat på senaste. Nästa vecka får bli bättre.

Igår tränade jag faktiskt styrka på eftermiddagen. Känner mig stolt, nu kan jag kanske äntligen komma igång så smått igen. På kvällen blev de fiskburgare och klyftpotatis för oss. Som ni ser, vi gör inget annat än äter sover och ibland promenerar vi haha. Verkar säkert så ;)

Nu ska jag kolla vidare på Sagan om ringen som går på tv6. Cheers!

Nu väntar lite ledighet

Är ledig i två dagar nu! Ska bli såååå skönt. Slutade 14.30 idag, deckade när jag kom hem vid 15. Gick upp för en liten stund sedan och krängde två rågkusar med avocado. Så gott och verkligen mättande. Så nu är jag fit for fight again!=) Ska plocka undan lite här, duscha sen cykla till janne. Funderar på vad vi kan äta ikväll....alltid ett dilemma.

Min Carro ringde igår. Var länge sen vi pratade nu, så var skoj! Synd det blir så sällan både med det och att träffas. Blir väl så när alla har sitt och man bor på olika håll. Är ju samma sak med mina kompisar i Halmstad. Vi ses ju tyvärr inte så ofta längre... jobbar en är den andra ledig osv. Lite trist.... men det som är så skönt är att jag inte känner mig lika ensam längre nu när jag har en karl i mitt liv. Det gör så enormt mycket! Och så har jag ju träffat den bästa också.

Nä om jag skulle lägga på ett kol så jag kommer dit i någorlunda tid ;)

Ciao bella!

Jobbe-dag!

Det spö-regnar ute idag...så tradigt när man ska cykla till jobbet som tar 20min..funderar på att ta bussen dit och sen gå hem ikväll...men vet inte.... skulle behöva ett regnställ ju!! Janne och jag funderar på att åka till Ge-kås efter nästa löning. Då måste ett regnställ inhandlas. Så man kan ut och gå och cykla även om det är regn och rusk ute. Hade tänkt gå en runda idag efter frukosten men hade ingen lust att bli dyng sur....=/ Aja. Snart ska jag koka min grönsakssoppa till lunch. Å wips så är jag på jobbet. Ska vara på en annan avdelning idag och jobba med en person som...ja vad ska man säga. Inte har så gott ryckte om sig. Ska bli intressant och se hur det går!?

Hade helst av allt velat vara låååång ledig och bara mysa med min Janne=) Tycker så mycket om dig. Du är bäst.

-over and out-

Idag är det midsommardagen

Gårdagen blev mycket bättre än jag trott. Lina och Ellen dök upp vid 14.30. Fick en jätte söt blomma och en kort av min älskade syster. Blev lite rörd av vad som stod på kortet. Du är bäst Linis=) Love you.

Vi begav oss rätt snart till Eurostop och fyllde två hela kundkorgar fulla med mat! Lax, sill, ägg, gräddfil, gräslök, dill, nypotatis, ingredienser till räksallad, prinskorvar, köttbullar, physalis, ost, kex, noblesse och hallon. Janne boy fixade jordgubbar maxi, då dom var slut på Coop. Vi konkade hem på alla kassarna och började duscha och fixa oss. Det tog sin lilla tid. Taxin landade utanför Janne vid 18, å äta började vi göra runt 18.30. Mmmm så gott det var! Å vi åt å åt åt å åt å emellanåt klagade vi över hur mätta vi var men ingen av oss kunde sluta. (då syftar jag på dom tre skånska krängarna, Janne åt mer måttligt ) Drack lite vin till maten. Vid 21 var Janne tvungen att dra till jobbet men vi stannade kvar och drack och pratade lite till. Vid 23 när vi ville in till stan så kom vi inte fram på telefonen till taxi. Tutade upptaget heeela tiden, så vi gick ut till busshållsplatsen vid högskolan. Där stötte vi på en man i gul bil som erbjöd oss skjuts till stan. 20 spänn var betalade vi. Det var det värt då bussen skulle kostat 50 spänn var. Väl inne i stan köade vi till mårtenssons, och vi kom faktiskt in, minstingarna med fast det är 23 år ;) Shakeade loss hela natten lång. Hade jätte skoj haha. Mycket skumt folk. Idag em åkte töserna hem, efter en middag på MAX där såklart jag drog med min karl också. Så gott det var, men man blir ju mätt så man kan spy.

Nu ikväll har jag varit ute på en liten 30min runda med Zorro runt kvarteret. Han hängde med heeeela rundan. Hade egentligen tänkt  ta mig en rask promenad men eftersom han hängde på så flitigt lunkade jag lite lätt istället. Skönt med luft iallafall=) Å super myigt med hans sällskap. Folk tittade förvånat på oss! Å nu sitter jag här, precis ätit upp min rågkuse med avocado och håller på att äta min havregrynsgröt. Är nån film på tv från förr med Nicole Kidman. Har sett den innan men minns inte vad den heter.

Ha en trevlig kväll!

Midsommarafton 2008

Solen har börjat titta fram lite här i Halmstaden. Men det blåser och är inte särskilt varmt. Men jag orkar inte bry mig så mycket på midsommar längre, man kan ha lite midsommar mys/kul en annan dag i sommar om vädret bättrar sig. Syrran kommer som sagt upp idag med Ellen. Får se om dom vill dra vidare till Tylösand sen när vi käkat. Själv hoppar jag nog det, men blir det stan så kanske jag är på. Lite trist att jag är så slö bara, varit sjuk nu i 7veckor. Inte kunnat träna på snart två månader! Skamligt. Var hos doktorn i onsdags och lämnade lite blodprover. Får svar på måndag antar jag om det är nått annat än virus....

Nog om det. Jag började dagen idag vid 7.30 när klockan ringde och det var dags att bege sig ner i tvättstugan och tvätta en massa. Behövdes, så fick bli idag. Men var rätt trött vill jag lova =) Älskar ju att sova länge. Eller "sova räv" som Janne säger haha. Nu ska jag snart hoppa in the shower, sen blir det lite lunch, var ett tag sen man åt frukost nu.

GLAD MIDSOMMAR på er allihopa!!! Kramar i massor

Madde, jag och Molly midsommarafton 2007

De senaste dagarna

Har tillbringats antingen på jobbet eller med janne. I söndags eftermiddag följde jag med janne, micke och lille Noah hem till Jesper och Sara för att grilla lite. Var en trevlig kväll med god mat.

I måndags var vi båda lediga, det enda vi gjorde var att slappa och äta. Så skönt! Var riktigt längesedan jag verkligen vilade ut ordentligt. Cyklade ner till havet på kvällen och promenerade lite.

Tis-tors har jag jobbat. I morgon och på lördag är jag ledig, på söndag ska jag jobba extra på en annan avdelning. Syrran och en kompis kommer upp i morgon. Är ju midsommarafton då. Trist med vädret bara =( Får se vad vi hittar på. Ska käka lite hos min karl först iallafall.=) Stackarn ska ju jobba nu över helgen...

Fick föresten två kort i igår, ett från madde som varit i Tunisien och Carro som varit i Turkiet. Vill också!!! Min förra resa blev ju ett fiasko.

Nu väntar the bed. Natti!*

Kadettbal

I går var jag och Linda på den efterlängtade kadettbalen. Det var en mycket trevlig och minnesvärd kväll. Gustav ( min "baldate") och ett annat par kom hem tilll Linda och Joel en timme innan vi skulle åka ut till Tylöhus. Vi åt snittar som vi fixat och drack lite vin. Innan taxin kom tog vi lite fotografier ute i trädgården med Joels stativ kamera.

När vi kom till Tylöhus fick vi mingla rundor lite och leta upp i vilken sal vi skulle sitta. Tyvärr kom jag och Linda inte i samma sal ens, men det blev jätte trevligt iallafall. Vi sågs ju senare på kvällen=)

Förätten bestod av : Lax och kräfttartar på kavring med löjrom
Varmrätt: Halstrat majskycklingbröst från Bjäre med picklade grönsaker, tryffelsås och potatispuré (jag fick något falafel liknande som bestod av friterade kikärtor istället)
Efterrätt: Passionsfruktsmouse med chokladstick och jordgubbssallad. (här fick jag en fruktsallad)

Middagen varvades med tal ifrån chefer, yngste kadetten och hedersgästerna. Under sittningen var jag givetvis tvungen att besöka damernas några gånger och då var Gustav tvungen att följa mig ut. Kändes lite lustigt i början men sen kom man in i det. Kunde inte fått någon bättre kadett att gå med. Så artig och trevlig! Man kände sig lite som en prinsessa hela kvällen=) När det sen var dags för dans försökte vi oss på både vals och foxtrott. Foxtrotten gav vi upp på ganska så snabbt då min klänning kom i vägen! Men valsen gick helt okej.

Vid 01.00 åkte vi buss ner till regementet på efterfest. Där var vi verkligen riktigt trötta och fötterna värkte enormt på oss tjejer. Inte konstigt då man spenderade flera timmar i högklackat. Men det var det verkligen värt för en kväll. På efterfesten berättades lite interna historier, folk höll tal och vi blev bjudna på pyttipanna och en vegetariskt rätt med couscous. Klockan 03.30 var vi hemma hos Linda och Joel igen och jag dök ner i soffan där min sovplats var för natten och sov riktigt gott. Tack för en trevlig kväll alla ni som var med!<3

Stort tack till Jessica

Som fixat och trixat med min fina nya blogg outfit. Är jätte nöjd=) Kul att ha något mer personligt som inte alla andra har. [http://www.myckelite.blogg.se]

I  går kväll träffade jag Kerstin, Pia, Eva och Birgitta i stan. Vi åt pizza på Gastons först (jag testade den välomtalade pizza skagen, super god me lax, räkor och skagenröra på) sen drog vi vidare till Bulls uteserverings tält. Tog ett glas vin och en cider. Skulle ju upp och jobba 7 idag med...fick jobba en dag till extra så nu är vi uppe i 8 dagar på raken. Men nu har jag ledig i tre dagar. Var trevligt igår, men de andra stannade kvar längre när jag begav mig hemåt med 23 bussen. Janne kom över lite snabbt och lämnade min "jobbe" mat som jag glömt hos honom. Fick även en laktosfri risifrutti=) Sötare kille får man leta efter!! Han har besök utav ena syrrans kille och barn, så därför kan jag inte hänga på honom nu på några dagar haha. Men själv ska man ju på bal imorgon! Ska bli så kul. Var hos frissan idag och tog väck hårförlängningen och färgade håret. Så nu är man korthårig och tunnhårig igen. (Det lät bra va?) I morgonbitti kommer Lindis hit, vi skulle tydligen vara färdigsminkade när vi kommer till frissan imorgon 9.45 för att fixa balfrisyrerna. Lite omständigt, kommer ju ändå behöva sminka om sig igen sen ju. Aja blir nog bra. Ser framemot imorgon em/kväll. =)

Nu ska jag äta min mat som nog är färdig! Sen har jag en hel del disk och städ framför mig ikväll.

Trevlig helg!

Då var denna dagen snart över

Tiden går så fort. Man undrar ibland vart den blir av? Idag jobbade jag 7-16. Fick jobba över en timme, var möte. Skulle egentligen gått en runda med Lindis ikväll men var så sjukt trött så jag somnade hemma hos Janne efter vi ätit. Det tar på krafterna att jobba. I dag åt vi tonfiskfilé, klyftpotatis och creme fraische sås (som vi gjort till varje måltid iprincip. Riktigt god sås). Blev sjukt mätt och trött, därav somnade jag nästan direkt. Kom hem igen lite efter 21 då Janne boy stack till jobbet för att slita ihop lite slantar.

Magkatarren verkar komma krypandes nu, mår riktigt illa....åt ändå lite fruktsallad och macka med avocado på (tro det eller ej men det är faktiskt gott) och drack pepparmynts the men ännu har det inte hjälpt så mkt. Får nog bli 2st novalucol innan sängen.*suck* Men inte konstigt att man får det nu när man har så mycket att göra.

Dags att hoppa i duschen. Ha det gott! God natt!

(You make me feel good)

work work

Har jobbat sen i torsdags nu i några dagar (och nätter) i steck. På torsdag har jag jobbat en vecka. Men sen är jag ledig iallafall två dagar då det är balen på lördag. Natten mellan lör-sön jobbade jag natt. Var faktiskt skoj! Trevlig personal och allt. Men mellan 3 och 5 var jag så sjukt trött så jag höll på å decka. Men givetvis kände jag mig pigg som en lärka när jag slutade och cyklade hem till Janne. Fick sängplats där =) Sov till 14 sen käkade vi frukost och drog ner till stranden en liten stund. Så underbart väder det varit nu dessa veckorna. Har blivit en del solande faktiskt. Det är verkligen livet just nu!
Idag jobbade jag extra inne på en annan avdelning. Gick bra det med, kom hem och fick direkt slänga in tvätt i tvättstugan då jag inte tvättat på ett tag. Var precis på Eurostop med och handlade lite. Lika bra att hålla igång, annars blir jag bara trött och lägger mig och "vilar" = sover i 3h. Sista maskinen är klar vid 18, sen ska jag slänga mig på cykeln till Karl Kuylen stjernas väg 39.

I morgon jobb igen 7-15. Bye bye!

Brottet, minigolf och östra stranden

I går fm hämtade Kerstin upp mig och vi körde till Brottet och solade oss och simmade lite. Så härligt! Man borde få vara ledig hela sommaren om det ska vara sånt här väder!!! Love it. Senare på kvällen mötte jag upp Malin och Anna vid östra stranden. Vi körde en runda minigolf och efteråt käkade vi varsin mjukglass. Super gott. Första mjukglassen iår. Vi gick ner till stranden och åt våra glassar.... Riktig sommar. Efteråt körde vi hem till mig och snackade lite skit. Var trevligt! Speciellt att träffa Malin. Vi har inte setts på typ 6 veckor!! Helt sinnes. Får bli ändring på det. =)

Idag gick jag upp 8.30, Pernilla kom hit vid lite över 9 och då körde vi först inom maxi och handlade med oss pastasallad och frallor till vår vistelse på östra stranden. Blev 2.5 h där, sen skulle hon hämta barnen på dagis och jag hade redan hunnit bli lite röd så jag åkte hemåt då jag med. Man vill ju inte bränna sig. Ska nog lägga mig vid havet en liten stund i morgon med innan jobbet. Börjar 14.30 då så någon timme hinner man ju. Får ju passa på medans man kan och det är soligt ute. Hoppas hela sommaren blir kanon iår. Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag cykla in till stan och fixa lite ärenden. Ha en bra dag gott folk!

Helgen som gått

I fredags var Lina hos frisören här i stan och fick ny hårförlängning. Hon blev så fin=) efteråt körde hon mig och Kristin till Netto där vi mötte upp Pernilla. Sen begav vi oss till förfest hos Janne. Var utgång med jobbet som väntade. Lina följde med in en sväng innan hon tråkigt nog skulle åka hemåt igen =( Vi åkte taxi mot stan sen och käkade på Harrys. Jag fick hår i min mat, så det var ingen höjdare... tack och lov slapp jag betala för det. Blev en visit på Bulls pub senare på kvällen med och även Bond där vi dansade loss. (vissa av oss iallafall) Var en trevlig kväll, dock skulle jag upp och jobba 7-15 dagen efter...suck. Snacka om att jag mådde pyton på lördag morgon. Men men det fick gå. Lägger in lite bilder från kvällen nedan.

I lördags efter jobbet deckade jag i sängen och sov i 3h. Väldigt välbehövligt!! Sen duschade jag och begav mig hem till Janne. Vi grillade laxspett och kokte nypotatis till. Super gott. Givetvis blev det jordgubbar till efterrätt.

I söndags hälsade jag på janne innan jobbet kl 14. Åt resterna ifrån grillningen till lunch. Var verkligen riktigt gott! Sen var det jobb som väntade. Blev pizza beställning för mig och Kerstin till kvällsmat. Mmmm var så gott det med.

Sen idag då så jobbade jag till 14. Hem, duscha sen cyklade jag åter igen till janne. Har hängt där en del på sistone som ni kanske förstår. Käkade egengjord potatissallad och rökt makrill till middag. Älskar mat. Och sova. Finns det något bättre? Sen vid 19.30 träffade jag Lindis, och vi gick ut på en lång runda ute vid flygstaden. Så nu är man fit for fight för sängen snart. Sen imorgon blir jag hämtade av Kerstin kl 10. Vi är lediga då och ska ut till Brottet och simma och sola lite =)