En mysig helg




Med fint besök från Tyskland. I fredags kom madde hit och gästade Halmstad. Janne och jag mötte upp henne på stationen sen gick vi in till stan och åt lunch på Stantons. Så gott! Efterätten blev kulglass som vi åt vid nissan i solen. På kvällen sen så bakade vi pizza med tomat, champinjoner, ruccola och mozzarella. Det var inte fel. Givetvis frossade vi i godis också, madde fick ett påskägg av mig och jag fick födelsedags presenter av henne! Bl.a ett super gott mjölkchoklad med youghurt. Tyskt givtevis;)

I lördags efter frukosten cyklade vi ner till stranden och gick en skön promenad och handlade inför grillningen på vägen hem. Planerna var att grilla korv och hamburgare på kvällen innan utgången och så blev också fallet. Super gott var det. Årets första grillning. Lina, Johan och deras vänner kom inom en sväng innan vi alla skulle ut på stan. Halv ett var vi inne på mårtenssons och skakade rumpa, jag och madde. Janne drog efer bara en liten stund, han tröttnade eftersom han inte gillar att dansa.

Idag åkte då vår kära gäst hem. Så nu är det tomt igen. Alltid kul med besök, trist bara när folket ska åka igen! Hoppas jag kan hälsa på "jurist madde" i Tyskland i sommar innan hon åker tillbaka till Sverige. Det återstår att se. Tyvärr rullar inte "pesetasen" här som man hade önskat. Speciellt inte i början på sommaren.

Nu kommer snart Lina hit, trevlig kväll på er! Å tack maddy för en mysig helg=) 

Kommentarer
Postat av: Jessica

åh vad god er pizza ser ut vännen :D

2009-04-08 @ 15:35:26
URL: http://myckelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0