Påskdagen

Idag under fm gick jag en promenad med Linda som sällskap ut till Lina igen för att se till lilla max. Sen var det hem om, duscha, äta lunch och sen cyklade jag till Eurostop och tittade lite=) Va inom coop med för att handla lite till middagen och för att kolla på olika priser på fläsk och lammkött. (en uppgift till skolan). Middagen idag bestod av quornbiffar, klyftpotatis, tzatziki och coleslaw sallad. *yummie* var riktigt gott. Å nu sitter jag här i min ensamhet och stinker vitlök ;) Har pratat med mormor lite, dammsugat och satt igång en diskmaskin. Sista lediga dagen i morgon. Då ska jag träna styrka efter lunch sen blir det faktiskt till att springa på galgberget igen. Lika bra att passa på! En dag har gått utan godis haha 20 dagar återstår.....


Tjingeling!




Quornfärsbiffar

  

300 gram quornfärs

1 dl röda linser + 2 tsk buljong + 2 dl vatten

1 röd lök

2 vitlöksklyftor

1 dl hackade färska örter

1 tsk fransk senap

1 ägg

salt + peppar

olivolja/smör till stekning


Tina färsen ca 40 minuter. Koka linserna i vatten samt buljong ca 15 minuter.

Hacka lök och vitlök fint och fräs i lite olja på svag värme i stekpanna.


Blanda färsen med den stekta löken/vitlök, örter, senap, ägg, salt o peppar.  Mixa ihop ingredienserna med en stavmixer. Forma pannbiffar och stek dem i olivolja samt smör. 

Servera med klyftpotatis, tzatziki och sallad.

(Recept inspiration av; Anna Skipper) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0