Ledighet!

Är underbart! Dessvärre är det bara idag jag är ledig, sen på det 5 dagar på raken igen. Tur man har en relativt lugn praktikplats denna gång. Men tar tar på krafterna ändå. Man ska ju både vara skötare, psykolog, städerska mm. Så är det.... Men är intressant när det händer lite. Gick bra när läraren var på besök. Hon tyckte att jag skulle passa jätte bra inom psykiatrin eftersom jag är så lugn och förståndig haha. Kanske verkar lugn på utsidan, men insidan.... speciellt om jag skulle vara inne på PIVA, akutintaget... shit det vet jag inte om mina nerver klarat av. Men kul att läraren tror på en om inte annat:D Men psykiatri är väldigt intressant!

Jahapp... idag då, tog mig lite välförtjänt sovmorgon till kl 10. Sover bara i snitt 3h när jag ska börja kl 7. Inte klokt att man klarar av det egentligen, men så var det även när jag jobbade. Är ju en nattmänniska som somnar tidigast 12 på natten oavsett. Lite strängt! Får nog ta och ändra mina sängvanor sen när jag går ut i arbetslivet igen. Blir ju mycket oregelbundna arbetstider, men så är det ju. Fast vem vill lägga sig vid 22 när man precis avslutat ett kvällspass? Även om man ska upp kl 5 morgonen efter.... inte jag iallafall.

Ska skriva lite på mitt arbete snart så man kommer igång ordentligt, sen ska jag försöka dra med karln på en promenad. Är rätt fint väder ute faktiskt. Vitt å fint med solsken=) Sen vid 16 ska jag ta bussen ut mot Gullbranna för att bli brunett. På "riktigt" denna gång. Å ja direkt därefter åka hem till Anna där Malin också finns och vi ska ha lite julmiddag och julklappsspel. Börjar 7 imorgonbitti på praktiken igen, så blir inte så sent för mig, men kul att ses iallafall mitt bland all julstress...

Ha en bra fredag! Å trevlig helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0