Praktikens första dag

Gick bra. Fick sluta tidigare idag då det hänt en del där i helgen så de kände att de ínte hade tid för en. Men fick ändå ett jätte bra bemötande och har fått se avdelningen och så. Jätte go handledare. Hur kan jag alltid ha sån tur?! Iallafall på det planet=) Ska dit extra imorgon för att jobba in tid för att kunna vara ledig jul och nyår. Sen på onsdag ska jag med på ECT behandling. Kommer kännas nervöst... man vet ju inte hur det ser ut egentligen.....Är ju inte som man föreställer sig, typ elektriska stolen. :S

Är på en avdelning på sjukhuset med akutintag för vuxna och äldre människor inom psykiatrin. Har känt ända sedan vi började läsa kursen att detta kommer vara ett mycket spännande ämne, och känslan är den samma nu om inte starkare när man börjat på praktiken. Även om man som elev mest ska observera, och inte får göra något själv med patienterna som man är van vid på andra ställen (av säkerhetsskäl) så kommer nog tiden till att gå fort ändå. Många nya intryck...

Nä nu ska jag göra mig iordning för gymmet. Ska möta upp Malin vid 19 och köra styrka + kondition. Man får passa på de dagar man kan nu. Får jag ihop två dagar per vecka är jag nöjd!

Ha det gott! KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0