Akuten, syster, trafikolycka...

så löd meddelandet jag fått inpratat på mobilsvar idag lite över 16. När jag hörde meddelandet fick jag panik och började gråta. Janne fick lyssna om på det för att skriva ner nummret vi skulle ringa.  Jag ringde upp nummret illa kvickt och en sjuksköterska som heter Johan berättade att Lina och hennes Johan varit med om en krafitig trafikolycka då de kört in i en annan bil som korsade vägen. Men han sa att de mådde bra trots omständigheterna. Vi började ringa runt till folk och höra om någon kunde köra oss dit, jag fick tag i Malin som kom så fort hon kunde. På akuten fick vi sitta och vänta i 2h innan vi äntligen fick komma in och se hur läget var med lilla syster och Johan. De hade röntgats och allt men de hittade inga fel. Lina sa att de hade klämts fast i bilen och fått sågas ut. Deras bil hade flygit över på motsatt körbana och den andra bilen hade slungats iväg över på cykelbanan. De hade verkligen tur i oturen. Tack o lov att de klarade sig så lindrigt. Lina och Johan fick åka hem redan vid 20 då satte jag och Janne dem i en taxi hem till Vallås innan vi gick mot bussen. (vilket resulterade i att vi gick enda hem då det tog 30min tills nästa buss och det var sjukt kallt ute). Har börjat lugna ner mig lite nu.... men är fortfarande lite chockad. Tänk så lätt en olycka händer? Vet inte vad jag skulle gjort om något hänt min älskade syster<3 De kom körandes så fort.... och bilen som korsade körbanan svängde ut antagligen utan att se sig för ordentligt..... obehagligt. Tänk på hur ni kör där ute! Helt plötsligt kan det hända dig själv! Det händer inte bara andra...



Läs om olyckan här

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.204212

Kommentarer
Postat av: Heidi

Fy vad läskigt!! man tror alltid att sånt ska hända andra än en själv...Vilken enorm tur att det trots allt gick bra! Kraaam!

2009-02-03 @ 07:45:11
Postat av: Nina

hej emma. det låter som en mardröm för er alla, men jag e glad att de klarade sig. ja en olycka händer verkligen så lätt, krävs bara en sekund=( jag hoppas du mår bra. många kramar Nina<3

2009-02-03 @ 18:50:31
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/
Postat av: terese

Många varma hälsningar till er alla där uppe från oss på Möllevägen!!

2009-02-03 @ 22:34:39
URL: http://terexce.blogg.se/
Postat av: Molly

usch, vad hemskt :( hoppas att din syster har repat sig bra :)



allt bra med dig denna dag? hoppas det :)

du får ha en bra fortsättning på kvällen och en bra kommande vecka :)

kramar

2009-02-08 @ 18:30:47
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0