En fullspäckad dag!

Idag gick jag upp vid 10.30. Så skönt med sovmorgon=) Kl 12 var jag inne i stan, skulle sminka mig på make up store för presentkortet jag fick av Janne i julklapp<3. Hade tänkt ta en fest sminkning tills på lördag då jag och Malin ska göra stan osäker, men även om jag ringde över en månad i förväg fanns ingen tid att få så jag bestämde mig för att göra en vardags sminkning istället. Är ju alltid kul med sminktips till vardagen också! Blev jätte nöjd. Är så kul att se förvandlingen från när man kommer in fesen och dann i ansiktet och när man kommer ut är man en helt ny person. Fräsch och fin. Jag fick med mig en ny foundation och en cover all mix för presentkortet. Sen köpte jag till ett puder, ett läppglans och en ögonskugga. Som tur är hade jag redan de andra två skuggorna hon använde i min sminkning hemma. Hade inte haft råd att köpa alla ändå. Ida som sminkade mig använde violett färgade nysanser på skuggorna. Synd bara att man inte kan sminka sig lika fint själv....får bli övning, övning, övning. Efteråt gick jag en liten sväng på stan. Köpte en korall färgad väska och två toppar på Gina. Älskar ju shoppning, å man får ju passa på nu när pengarna kommit, sen är de ju helt plötsligt slut...:S


När jag kom hem åt vi lunch tillsammans, jag och Janneboy. Sen gick vi hem till Lina och Johan för att låna deras bil. Storhandling av mat stod på schemat. Först körde vi inom RUSTA och köpte lite nödvändigheter som en sopborste, diskmedel, tvålar m.m. Sen blev det även fyra beigefärgade koppar och fyra skålar. Behövs alltid. Saker och ting går ju sönder här ibland. Efter detta stoppet körde vi ut till  flygstaden och besökte Plantagen och köpte tre nya krukor och en ny blomma. En orkidée ville jag ha! Sen var det Willys tur. Handlade hem massor med mat. Det behövdes. Så nu är både kylen och frysen full. Pizza åt vi nu ikväll med till "Du är vad du äter".Mycket passande, eller hur?! Haha men gott. Orkade verkligen inte laga mat och vi var vrålhungriga när vi kom hem. Så nu sitter man här, mätt upp i strupen. Skulle egentligen gjort psykologiarbetet idag hade jag tänkt men har sån huvudvärk nu med så får nog försöka ta det på söndag kväll istället, ska praktisera nu fre-sön så hinner nog inte förän då. Är långa dagar. Nästa vecka måste jag börja på arbetet i social omsorg för det ska vara klart efter praktiken. F*n för dessa lärare! Här ska man "jobba" gratis på heltid under 3 veckor plus att de proppar på oss massa arbeten. Vem tror de att man är egentligen? Ein Stein? Suck.... Nu ska jag tvätta Zorros lilla toalett.

Ha det gott! kramis





Kommentarer
Postat av: Jessica

fiiint sminkat :D

2009-02-27 @ 18:13:47
URL: http://myckelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0