Solen skiner i Halmstad

Skolfri dag för mig.....fast inte egentligen. Men mådde inte bra i morse, huvudet värkte så jag bestämde mig för att stanna hemma. Nu är det dock bättre tack o lov så imorgon är det skola som gäller igen!

Igår slängde jag ihop en super god paj till lunch som vi åt resterna av idag. Jag gjorde en paj deg av dinkelmjöl som vanligt  istället för vanligt mjöl. Sen stekte jag upp fryst bladspenat tillsammans med purjolök och vitlök samt salt och peppar. Sen fyllde jag det förgräddade pajskalet med spenat röran, kallrökt lax som jag klippte i bitar, stekta champinjoner och toppade med äggstanning med dill i samt riven ost på toppen! Det blev ett mycket lyckat resultat kan jag säga. =)

Have a nice day!


Kommentarer
Postat av: Molly

okej :)

jag bor ej i sthlm :) jag bor i närheten av sundsvall, ca 50 mil norr om sthlm :)

vilka härliga bilder du har tagit :) här är det lite mulet och blåsigt :(

du får ha en fortsatt bra dag :) kram kram

2009-05-12 @ 13:59:29
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

den pajen såg och lät jätte god nu blev jag hungrig. Hoppas du haft en bra dag! Kram

2009-05-12 @ 22:01:40
Postat av: Heidi

Åh vad god den lät! Har ju alla ingredienser hemma förutom laxen,så det kanske blir den till middag..:-) Kramkram!

2009-05-13 @ 09:27:32
URL: http://heidierving.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja den lät jättegod :-) Den såg god ut oxå!

2009-05-13 @ 14:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0