Bultande huvudvärk

Idag blev det ingen praktik för mig... när jag kom hem i går em hade jag sån fruktansvärd huvudvärk, tog en värktablett och gick å la mig. Värken la sig lite när jag vaknade, men var fortfarande helt öm i huvudet. Samma sak i morse. Mådde illa och det bultade i huvudet:( så blev till att stanna hemma, skulle praktiserat dag idag också. Tråkigt men så är det. Hoppas kunna gå i morgon igen. Ska snart iväg till Eurostop och apoteket för att köpa bamyl koffein tabletter tänkte jag. Hört att de ska vara bra.

Igår då så var det praktik från morgon till em. Vi var på andra sidan av avdelningen igår, det saknades folk så min handledare fick hoppa in. Det var jag som hade hand om alla MIG kontrollerna igår, och det gick bra. Börjar komma in i det nu. Fick även se på när handledaren tog venblodprov med en butterfly. Det såg inte lika läskigt ut som jag trott. Men det är klart, blod är fortfarande scary haha. Men något som var ännu läskigare, var att jag igår även var med nere på en liten operation, då de satte in ett sk.a drän i lungsäcken via ryggen på en patient. Men jag är kanske inte så känslig som jag trott!? Jag svimmade inte iallafall. Läkaren som gjorde ingreppet och som tillhör avdelningen är riktigt bra, han förklarar hela tiden vad det är han gör och varför så man förstår.

Ikväll blir det bara att ta det lugnt såklart. Ska kurera mig riktigt med varmt te och tabletter om det skulle behövas. Vi ska nog se på en film ikväll som vi lånat av syrran & Johan; Final Call heter den.


Ha en trevlig helg gott folk! Kram från mig



Nu är Uno reserverad för oss! I slutet av oktober/början av November anländer han från ett hundhem i Spanien=)<3




www.ramneboshundstall.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0