Mus i vårt hus

Igår blev jag hemma från jobbet, vaknade med huvudvärk, illamående och hög puls. Vet inte vad det berodde på.... sov mest hela dagen. Men mådde bättre sen mot kvällen. Passade på att tvätta då med. Föresten så när jag gick upp på toa på morgonen såg jag något svepa förbi i hallen. Hjälp, en bauta spindel tänkte jag först. Eller kan det ha varit en mus?! Hämtade ficklampan och japp där satt självaste mini mus i hörnet. Väckte janne och vi påbörjade operation jaga mus. Tyvärr smet den för oss tillsist, de är snabba de små rackarna. Antingen har han smitit ut då vi hade balkongdörren öppen eller så finns han kvar här någonstans fortfarande. Men vi kan inte hitta honom..... Konstigt att Zorro inte märkt den.

I dag och imorgon är jag ledig. Var ute och joggade på berget i fm med Natalie och Carro, och nu ska det fixas lite här hemma inför pappas besök. Han kommer upp vid 17 tiden och stannar tills i morgon. Vi tänkte åka in till stan och äta lite på Fridolfs. Har aldrig varit där men vi har rabatt där i vårt njuta häfte. Och de har gott ryckte om sig.

Trött på detta regnvädret, hoppas dock på finare väder under vår semester=) Den är snart!! 6 arbetspass kvar.


Cheers!




Zorro hjälper matte med tvätten!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hejsan ! Hoppas du gillar Fridolfs... En av mina favorit ställen. Måste nog slå till på njuta häftet nästa år. (Ungarnas aktiviteter säljer City kortet.) Ha det bra och hoppas mössen håller sig borta.

Ps. Såg Janne en dag när vi var ute och gick på Frennarp. Fick bara ur mig -Där är ju han. Sorry! Ds

2010-08-11 @ 22:55:56
URL: http://www.nogg.se/katjaa
Postat av: heidi

Härligt med semester snart! Själv börjar jag jobba om fyra dagar! Hoppas du mår bättre! Var o sprang i går för första gången på två veckor, 5,5km o var heelt slut efer det..Skärpning, nu är det inte länge kvar till milen ju..Kram!

2010-08-12 @ 08:50:35
URL: http://heidierving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0