Roadtrip i skåneland

Efter att ha jobbat på rätt bra i veckan + haft elev blev det ännu en tidig morgon igår. Kl 7 ringde klockan och vi begav oss med tåg och buss ner till Trelleborg för att kolla på en bil vi spanat in ett tag! Och det blev ett bilköp. En ford mondeo kombi är nu vår=) 98-års modell, silver metallic. Priset var sänkt med 2000kr dessutom så vi blev nöjda. Tog vår bil och körde mot Bromölla där vi skulle hämta ett matsalsbord vi spanat in från nätet. Å tänk det fick plats i vår bil utan att vi behövde hyra släp. Hem kom vi inte förän vid 20 tiden och då var man lagom mör!! Upp kl 5 imorse för min del för ett arbetspass på 53:an. Men det gick bra, flöt på bra idag allting även om det alltid är massor att göra. Gillar mina arbetskompisar så himla mycket där. Kan aldrig skriva det för mycket. =) Fick föresten timmjobb med på det nyöppnade gruppboendet så börjar gå bredvid på måndag sen ska jag jobba där på onsdag. Var lite osäker på om jag skulle få det då jag är gravid, men jodå gick ändå! Jag är lyckligt lottad som har tre olika jobb, tycker jag iallafall. Variation är aldrig fel!

Har precis satt in en tacogratäng i ugnen och nu väntar vi på syster yster som snart anländer för besök över helgen. Imorgon ska det bakas lussekatter, pepparkakor och julgodis här i lyan!

Några bilder från igår. Bilder på bilen och bordet kommer!

 

Lunch på burger king till jannes stora glädje! (även om det inte syns på bilden;))


Kommentarer
Postat av: Heidi

Mmm,tacogratäng..Maila receptet tack! :-D Grattis till nya bilen!

2010-12-10 @ 20:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0