Mycket som händer har en mening

Som ni alla vet som läser denna blogg, så trivs vi inte så bra i Halmstad. Men flytt är i planerna för fullt så när tillfället ges drar vi vår väg! I bland kan man ju fundera på livet, varför saker och ting händer. Men jag tror att många gånger så har det som händer en mening. Att jag flyttade till Halmstad var för att jag skulle träffa Janne, det bästa som hänt mig! Att få känna hur det verkligen ska kännas, när alla bitar fallit på plats. Jag kännde nästan direkt att detta var mannen i mitt liv, mannen som jag ska leva med för resten av mitt liv, skaffa familj med. Janne finns alltid där för mig, ställer upp i vått och torrt precis som jag försöker göra för honom. Jag är verkligen lyckligt lottad som fann honom. Sen händer det mindre roliga saker i en persons liv, det värsta som hänt mig var att jag förlorade min mamma alldeles för tidigt.... Saknaden är enorm och det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på henne. Ser framemot den dagen då jag får egna barn och då ska jag försöka vara en lika bra mamma för dem som mamma var för mig. Har fått höra flera gånger att jag är lik mamma till sättet så vi får hoppas att det blir bra=) Men än är det inte dags för barn i detta hushåll. Men om ett par år kanske. Först måste vi ordna större boende, spara pengar och allt det där som hör till. Men sen så;) Man blir ju bara äldre. Och barn är ju också livets mening! Synd bara att de aldrig får träffa sin mormor. Men jag vet att hon kommer att vara med dem varje dag och vaka över dem. <3

Måste också tillägga att jag är så oerhört tacksam för att jag har så många fina vänner. Vad vore jag utan er?<3

Kommentarer
Postat av: terese

Du kommer bli den bästa mamman Emma! Liksom Marie var!

Sen får du öva på min bebis ;)

KRAM!

2010-03-15 @ 22:01:42
Postat av: Emma

Tack Terese=) övar gärna på din! Hade varit kul att ses snart! Får se om vi kan boka in en date, i Höör eller i Halmstad! Allt väl med dig/er?=) kraaam

2010-03-16 @ 08:11:51
Postat av: ägget

vad fint skrivet Emma,jag är säker på att din mamma ser dig och tänker på dig varje dag och är stolt av dig. jag är glad att du mötte Janne så jag fick chansen att lära känna dig,fint att ha dig i familjen.vi är glad i deg som man säger här i norge:)kramar

2010-03-19 @ 21:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0