Valet...

Då blev det ju en fortsatt alliansregering. Ja, vi får se hur det blir. Röstade dock inte på dom. Men något som jag verkligen börjar tröttna på nu är all denna uppståndelsen för att SD kom in i riksdagen. Det räcker nu!!! Okej, partiet har medlemmar som varit nazister, vilket inte känns så lovande. Men Jimmy Åkesson tycker jag inte det verkar vara nått större fel på, iallafall inte det man sett och hört. Och en del av deras punkter ang, invandringen håller jag med om. Det är fel att vi tar in fler och fler invandrare hela tiden utan att kunna ta hand om alla eller sveriges egen befolkning. Men givetvis ska de som är i stort behov få hjälp. Men folk har röstat på SD nu och alla har ju rätt att tycka vad dom vill. Att kalla de människorna för mindre smarta osv som röstat tycker jag inte är ett dugg bättre när vi i sverige lever i demokrati och har yttrandefrihet. Att hålla på i tv och frysa ut SD och vara otrevliga till deras partiledare är att gå för långt enligt min mening. Läste i tidningen att de tagit in en muslimsk sminkös med huckle för att sminka Åkesson inför en tagning. (hon var inte muslim eg utan gjorde detta för att provocera.) Det är ju lite samma sak som att ta in en utförsäkrad döende människa i cancer som ska sminka Reinfeldt inför hans framträdande!

Nu röstade inte jag på SD och skulle inte göra det heller, men som jag skrivit så tycker jag att det räcker nu med all smutskastning. Är det inte Sverige vi lever i? Det är ju inte så att Åkesson blivit statsminister heller.

Nåja, nu ska jag göra mig i ordning för jobbet. Börjar kl 14 idag, går av 09.00 imorgon. Föresten, träffade Lindis igår kväll. Var mysigt. Inte setts sen innan sommaren då de åkte till USA. Skönt att ha dig hemma igen=)



KRAM

Kommentarer
Postat av: heidi

Oj vilket inlägg! Håller med till viss del,men då vissa nya riksdagsledamöter skriver att man borde samla alla invandrare på ett torg,ge dem en kula mellan ögonen,sätta på frimärke o sedan skicka iväg dem,då börjar jag iallafall undra vad de har i riksdagen att göra!

2010-09-22 @ 20:36:27
Postat av: Mulle

Kan inte ta dom seriöst pga (i mitt tycke) rasistiska uttalanden.

Om dom vill "frysa" ute invandrare tycker jag inte det är farligare om partierna fryser ute dom.

Tack för ordet!

Mulle

2010-09-22 @ 21:29:47
Postat av: Emma

okej det där har jag inte hört nått om. Sen tror jag inte man ska lita på allt media skriver heller. Det handlar inte om att frysa ute invandrare eller skicka iväg en massa, utan att begränsa antalet. Vi kan ju knappt sköta vårt eget folk. Sen att en del anhängare till partiet säkert röstat på dom av fel anledning och inte fattar riktigt vad politik handlar om är ju en annan sak. Men jag tycker som jag skrivit att de har en del bra punkter när jag läst på deras sida. Alla tycker vi olika. Som jag sa är det folk som röstat på dom, däribland några jag känner. Å i Sverige har man yttrandefrihet eller? Får väl se vad folk säger om 4år. Har de betett sig illa lär ju inte så många rösta på dom i kommande val.

2010-09-23 @ 15:00:28
Postat av: Anonym

Föresten mulle, att frysa ute invandrare är inget bra sätt, enligt deras hemsida är det inget som talar för det heller. Men vill du ha in ännu fler i den mängden vi fått de senaste åren? Å att sverige hela tiden ska anpassa sig efter dem?

2010-09-23 @ 15:03:34
Postat av: Mulle

Om du tex har en annan religion (muslim) så vill dom strypa bidrag som du kan söka till din förening.

Integrering av invandrare är ingen lätt uppgift, men jag tror inte på att begränsa/sluta ta emot dom. Dom kommer från sargade hem, och kan vi hjälpa dom tycker jag vi ska göra det (dom får det knappast sämre än innan).



//Mulle

2010-09-23 @ 21:35:59
Postat av: Anonym

klart man ska hjälpa, har jag inte sagt något om. De som behöver hjälp ska givetvis få. Men som sagt man ska inte ta emot fler än man kan klara av. Jaja lär inte kommma någon vart i denna diskussion ändå, åsikterna är olika med andra ord!

2010-09-23 @ 21:52:31
Postat av: mirre

Jag tror att Sverige kan klara av att ta emot hur många människor som helst från andra länder men det är hur de ska integreras i det svenska samhället som måste förändras. SD säger att invandrare kostar en massa pengar i.o.m att många blir bidragsmottagare. Men de mer eller mindre tvingas in i detta p.g.a att det är så kopiöst svårt att slå sig fram och få ett meningsfullt jobb och "bli något i det svenska samhället"...Det finns alldeles för många stängda dörrar för invandrare i det svenska samhället! Jag möter varje dag människor från Burma, Iran, Namibia, Afghanistan, you name it, och det finns ingen av dem som inte skulle vilja göra något för sig, för samhället de lever i, för Sverige. De vill dra sitt strå till stacken mer än någon annan men dörren stängs i princip när de säger vad de heter eller säger "Hor mur doo?" istället för "Hur mår du?"...Någonting är fel när människors nationalitet eller religion är mer avgörande för hur de blir bemött av samhället än för vilka kunskaper, erfarenheter och den motivation de faktiskt har!

2010-09-23 @ 23:43:04
Postat av: emma

Visst är det svårt för många invandrare att få ett jobb, men även många lyckas. Tycker självklart alla som bor i detta land, invandrare som svenskar ska ha ett jobb på samma villkor men tyvärr finns det inte jobb för alla som det är nu. Så alla drabbas utav det. Jag bodde mina två första år i Halmstad ute på Andersberg som mestadels består av invandrare. Trivdes bra där men många kompisar var rädda för att hälsa på pga alla skottlossningar, mord, bränder och bilar som sprängdes titt som tätt. Varje gång min syster hälsade på hände något sådant. Visst, jag kände mig inte rädd för att bli utsatt för något av detta men som sagt många vänner var. Det är ju något som blivit fel när man sätter alla invandrare på samma ställe(vilket såklart inte de kan rå för) och att sådana "aktiviteter" på något sätt blir tillåtet. Samma som Rosengård i Malmö. Straffen i Sverige för att begå brott är ju så mesigt med.(nu menar jag för hela sveriges befolning). Känns som en del som kommer från andra länder passar på att leva ut här då straffen inte går att gemföra med deras hemland. Jag är vän med en del invandrare som jag läste i skolan med och de håller med om att det på något sätt borde begränsas med invandringen och att man ska anpassa sig till samhället. Tycker även att andra länder ska hjälpa till att hjälpa invandrare som tex Finland som knappt tar in några...

2010-09-24 @ 11:17:53
Postat av: Lina

folk verkar var lite blinda här tycker jag..för det första så består 80% av de som sitter i fängelse av invandrare! hur kan det komma sig? de flesta jag möter ute är våldsamma, kaxiga m.m. utnyttjar sverige för vi är så snälla och de får så mkt när de kommer hit och vi är snälla o hjälper de som behöver! men tycker ni det är rätt att vi inte ska få sjunga vår nationalsång längre på skolavslutnigar för barnen?? det är vårt land! o sen att vi ska bygga moskeer här!! vi hade ALDRIG och då menar jag ALDRIG fått bygga en svenk kyrka i typ afghanistan . de finns de som är bra, sköter sig VILL lära sig språket, är duktiga på sitt jobb är trevliga m.m. men tyvärr så sticker de andra ut mer... jag har blivit misshandlad b.la pga av att jag satt på "fel bänk" av ett gäng utländska tjejer... många beteer sig idiotiskt, på min skola i gymnasiet sprang lärarana ut o grät för de blev mobbade av invandrarna och kunnde inte hålla lektion. blev utskrattade och hånade... alla är inte så oskylda som ni verkar tro! over and out! /emmas syrra!

2010-09-24 @ 21:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0