Besök

I torsdags var jag på stan och åt lunch med Maria L från jobbet. Hon hörde av sig och frågade om jag ville ses. Kul folk vill ses, är ändå mest hemma om dagarna så har inte så mycket planerat mer än mina små promenader och ibland simning=) Vi åt på Brooktorpsgården. Maria och hennes man ska ha barn i slutet av juli. Mycket babyboom nu överallt tycker jag! Kul.

Igår var vi på besök hos BM, allt såg bra ut som vanligt så var skönt. Magen har växt till 33cm och hjärtslagen låg denna gång på 150. När jag berättade om mina värkar jag hade för någon vecka sedan trodde hon att det berodde på att bebis flyttat sig längre ner i bäckenet och fixerat sig men nej huvudet var fortfarande fullt rörligt så var nog bara vanliga sammandragningar och förvärkar. Men inte kännt av det sen dess... men har sammandragningar då magen blir helt hård emellanåt, barnmorskan kände det med men gör inte ont som då. Och har pyttelite "mensvärk" då och då men knappt märkbart. Konstigt det blev så intensivt för 2 veckor sen.

Igår kväll då så kom pappa upp tillsammans med Mona som han träffat ett tag. Första gången vi träffade henne så var trevligt. De kom upp runt 18.30 och hade köpt med sig spjälsäng, madrass, täcke, påslakan och lakan från IKEA som vi fick av pappa. Så snäll! Jag hade från början velat ha en vit säng till bebisen men den kostade dubbelt så mycket som den i bok och det är ju onödigt. Men den blev faktiskt fin som den är också, funderade ett tag på att måla den vit själv men får se. Så glad att vi har så snälla familjer som ger oss saker och lånar oss diverse. =) Vi bjöd på tonsfiskpaj sen till middag och chokladpudding med grädde och jordgubbar till efterätt. Blev uppskattat. Satt uppe länge och pratade och kom inte i säng förän runt 2 i natt. Så blev sen frukost beståendes av scones och ägg, sen begav de sig hemåt under eftermiddagen idag . Kul med besök! Är glad att pappa träffat någon som han verkar trivas med, var inte en dag försent;)

Idag har vi tvättat (igen) och varit på en promenad ute vid Tylösand. 14,5 grader varmt har det varit. Nästan för varmt med tjocktröja även om man inte hade jacka. Underbart! När vi sen kom hem satte vi ihop utemöblerna vi fick med hem från pappa sist (hans gamla från huset) och fikade lite i värmen. Hoppas på fler sådana dagar nu...
Fick föresten äntligen upp hyllorna i hallen, pappa hade med sig en hilte borr från jobbet. Extremt hård vägg den där.... Funkade inte med någon annan borr.

Nu kollar vi på en läskigt film på 6an om någon krokodil som jagar folk som blivit strandsatta... heter "Territory".

Trevlig helg!


     

Kommentarer
Postat av: Hanna

Blev helt rörd då jag såg spjälsängen,tänk,om en månad plus minus så ligger en bebis där och jag har blivit faster:)

2011-04-02 @ 23:04:10
Postat av: jessica [ myckelite om litemycke ]

Vad mysig helg ni hade :) Och dundermysigt med lill sängen hihi!



Längtar till sommar då vi ses igen :)

Kram

2011-04-03 @ 10:15:31
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Mulle

Det är en bra spjälsäng, våra 2 små har en likadan:-) Ser ut som ni har allt föreberett nu, ska bli spännande att höra vad det blir:-)



//Micke

2011-04-03 @ 13:16:30
Postat av: Anonym

Hanna; ja tänk snart är han/hon här=) kan inte fatta det själv.



Jessica; ja helgen har varit bra. Ska bli kul att ses i sommar=D



Mulle; Ja den verkar bra. Det mesta är klart, är skötbädd kvar som vi ska till IKEA och köpa i veckan. Sen så;)

2011-04-03 @ 21:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0