Fredag hos oss!

Idag har mamma Emma tvättat i hela 6h!(!!). Galet vad mycket tvätt man har. Har även pysslat lite här hemma inför besöket i helgen. Mellan tvättningarna var jag och lillan ute på en skön promenad i solen (faktiskt lite sol idag). I fm kämpade Mathilda som bara den på golvet och vips kan hon nu även vända sig från rygg till mage! Såååå duktig vår lilla tjej<3  Ålar sig som bara den och "rullar runt lite" gör hon också. Kommer en bra bit. Tänk sen när hon börjar krypa, då får man hålla koll på vilda Mathilda. =)


Stolt tjej som vänt sig heeelt själv. Å kanske ännu stoltare mamma;)


Softar i stolen utan dynan som är i tvätten!


Det roliga i badrummet är att det finns två speglar att titta på sig själv i=) Oj såg nyss på min hand. Creepy!


Idag har jag minsann bakat två limpor med morotsbröd. Nästa sats blir i dagarna och ska bli solrosbröd och sen även ett morotsbröd i långpannna efter jannes önskemål. (sk.a brytbröd). Är ju himla gott med egen bakat bröd, nyttigare då man vet vad man stoppar i sig och även mer mättande. Å billigare framförallt får man ju inte förglömma.

Nu sover hjärtat sött här bredvid mig, efter ett härligt bad och lite gröt. Pappa janne är på jobbet och jag, ja jag luskollar lite på idol, å just nu David Hellenius show. Tänkte kolla på Skavlan först men var några tråkiga fotbollsgubbar där i början så sket i det;)


(Bilden är från förra veckan men såg ungefär lika dant ut i dag. =) Plaskar gör hon nu förtiden så halva badrummet blir vattenfyllt.)

Weeee imorgon vid lunch tid hämtar vi madde på stationen och intar lunch i stan!! Trevlig helg på er! KRAM

Kommentarer
Postat av: Farmor

Dom flesta bebisar älskar att bada! Kul att hon gillar det!

2011-10-22 @ 22:15:47
Postat av: jessica

mums vad gott brödet ser ut. Vad är det för recept hihi? :)



Och den vita chokladkrämen som jag gjorde var SJUKT GOD. måste du testa nån dag eller så bjuder vi på det när ni kommer hit :):)

2011-10-23 @ 19:35:38
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: heidi

Mmm, brödet såg jättegott ut! Alltid godare med hambakt,helt klart! Söt hon är, vår Mathilda! Snart ses vi! Kram

2011-10-23 @ 20:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0