Så blev 2011 till 2012

Idag är det den 1 Januari 2012. Året som gått har varit ett bra och betydelsefullt år. Det största under 2011 var så klart när vi fick vår underbara tös, som gjort ett sånt stort intryck hos så många med sin lugna, glada personlighet. Söta underbara Mathilda. Sen fick ju våra fina vänner Linda&Joel sin lilla Elin. Ett barnrikt år. 2011 är ett år som aldrig kommer glömmas bort. <3

Nu blickar vi framåt och ser framemot ett nytt år, förhoppningsvis ett mycket bra år med vår sötnöt och varandra. Jag ska börja jobba, janne går på pappa ledigt. Det är det som kommer härnäst.

Nyår firades hemma hos mina fina morföräldrar tillsammans med fina syster yster. Vi åt tre rätters + tårta, drack vin och givetvis champagne vid tolvslaget. Mathilda somnade vid halv tolv först och jag tänkte att nu kommer stackaren vakna av alla raketer och bli rädd. Men icke. Borde jag väl anat;) Hon sov som en stock, så sött med sin tumme i munnen. Mormor upphör aldrig att förundras över hur lugn och "mild" hon är. (Som hon brukar säga.) Ja hon är väldigt lätt att ha att göra med. Hon sover som en stock och är inte lättstörd. Hon sover alltid i bilen vart och hur långt vi än åker. Vaknar med ett leende, väldigt sällan arg och sur. De enda gångerna hon visar humör är när hon är riktigt trött eller hungrig men framförallt när ytterkläderna ska tas på eller hon ska spännas fast i bilstolen eller vagnen. Varför sitta fast när man kan röra sig? Men överlag har vi inga som helst bekymmer med henne, hon leker mycket själv och älskar det, skrattar och pratar och skiner som en sol dagarna långa. Och över nätterna sover hon sina 10-12h på raken oftast. Jag är så glad och tacksam för att just HON kom till oss!<3



Vi åkte ner i torsdags och tors-lör har vi varit hos pappa/morfar och umgåtts med honom och Mona. Promenerat, ätit gott och pratat. Hälsade även på farmor en liten stund. Mathilda har skrattat så hon kiknade åt morfars trams med lekbollen. Samma som under julhelgen då vi trodde hon skulle hoppa ur matstolen så mycket som hon skrattade åt faster Hanna!=)



Tog även en fika med min gamla klasskompis lasse. Mycket att prata om då det var ett tag sen sist!

Idag kom vi hem, och pappa janne som jobbat på nyår tog glatt emot oss med öppna armar. Ikväll ska vi hyra film och festa till det med varsin pizza då jannes nyårsmiddag bestod av korv och macaroner;) Imorgon är det måndag och jag ska försöka att inte äta något onyttigt då framtills helgen! Åkt på en liten förkylning igen + att jag glömde joggingskorna i Arvika så blir ingen jogging kommande vecka. Men promenader såklart om vädret tillåter.

GOTT NYTT ÅR på er alla! Stor kram!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Lät som en härlig nyår för en del oxå vännen! Och snart ses vi tycker jag, i januari har vi det jäkligt tajt ed min mamma som fyller år och jag tar ni examen och sånt men första eller andra helgen i feb kanske ni kan komma hit? Hur har ni det då? Så får jag höra med minis och de oxå :)

2012-01-01 @ 21:02:57
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Jonna

Fin helg ni haft, och ja; Mathilda är en riktig GODING!

2012-01-02 @ 15:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0