Vikariat!

Nu är det så! Har fått ett vikariat på 85% fram tills 6 januari till att börja med. Chefen på Iva sa det igår. Först var det ju bara timmar på schema men nu ville de ha mig på vik. Å jag är inte den som tackar nej. Har lärt mig mycket och förvånat mig själv så mycket jag tagit in. Hade bara fått bra lovord sa chefen idag. Kul. Kommer bli bra det här=) Så härlig, lättsam och hjälpsam personal.
 

Mathildis däckade i soffan i tisdags. Andra bilden fick jag på mms av Terese, på oss för sådär 27 år sen=).
 
Efter jobbet idag cyklade jag inom gymmet och simmade i 30min. Kom hem vid 17.30. Var super hungrig så åt rester utav västerbottenost/kantarellpajen jag gjorde i veckan. Mums! Vädret har varit underbart idag så mina två älsklingar har tillbringat större delen av dagen ute, efter en rejäl sovmorgon vill säga;).
 
Imorgon är jag ledig, då ska vi fira att det är fredag med en fika på Skånskan tror vi. Blev aldrig att vi brännde några pengar i tisdags, delade meningar här. Diskussioner om Mathilda behöver en ny höstjacka eller ej. Ni kan ju gissa vem som tycker vad. Tur att man tjänar sina egna pengar så man kan köpa vad man vill. Janne kan ju gärna tro att han får bestämma höhö. En ny söt mössa från geggamoja kom på posten idag med, givetvis tyckte karln i huset att även det var super onödigt och en för dyr möss. Men men han behöver ju faktiskt inte betala. Geggamoja har ekologiska och super bra mössor tycker jag. Bra kvalitet...
 
Jobb i helgen igen. Sen är det plötsligt bara en inskolningsvecka kvar! Inte klokt vad tiden går.
 
Dagens kommentar;
-Emma du kan väl inte ha barn, vad är du? 20-22?
(I min tanke suckade jag....)
 
Hej svej!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

ÅH GRATTIS till vik:et :) VAD KUL :D

2012-09-13 @ 21:39:12
URL: http://myckelite.blogg.se
Postat av: Farmor

GRATTIS Emma till jobbet! Du är säkert jätte duktig och har lätt att lära dig!
Ang kläder till barn; karlar kan inte det där med kläder till ungarna; dom tror att man kan ha samma kläder som man köpt i bebisåldern tom tonåren, hehe! Har en liten erfaring av detta!Tråkigt bara att det ska behöva bli en diskussion om sånt! Kram på er alla 3!

2012-09-13 @ 23:27:22
Postat av: Jonna

Jag köper alla kläder till Oscar, Michael har aldrig koll på sånt. Men så har vi delad ekonomi. Tycker det är lättare än att behöva skilja på ditt och mitt hela tiden :-)

2012-09-14 @ 08:47:10
Postat av: Sv;

Tack! Känns bra=)

Pirjo; haha ja är väl så. Karlarna ser mycket som onödigt om det redan finns kläder. Ävem om det kanske inte är riktigt rätt storlek!

Jonna; vi har också delad ekonomi på det mesta, men vi har egna fickpengar. Känns bättre så för då kan man köpa vad man själv vill utan att den andra lägger sig i.;)

2012-09-14 @ 12:01:17
Postat av: Micke

Klart att Janne tycker allt är för dyrt och onödigt! Det tycker jag också. Vi är män och det ligger i vår natur!
Men det var en fin mössa:-)

//Micke

2012-09-16 @ 20:43:36
URL: http://mikaelcarlsen.se/
Postat av: Hanna

Ja tror det ligger i gubbarnas natur, haha, jag köper det jag vill till Thilde men som tur är så gillar jag inte köpa det dyraste av det dyraste, älskar att göra kupp! Och älskar mössor som inte alla har så gillar Geggamojas mössor, skulle beställa en till T men det var limited edition och utsåld, får leta vidare! Grattis till vikariat Emma, välförtjänt, du är guld värd. Hälsa hem, kram!

2012-09-16 @ 21:51:35
Postat av: Sv;

Eller hur var mössan fin micke=)

Hanna; ja hör nog till. Jag köper inte heller dyra kläder, blir H&M eller Lindex som har bra priser. Men just geggamoja gillar jag. Tack Hanna, skönt å ha schema iallafall för ett litet tag. Hälsa du med! KRAM=)

2012-09-17 @ 21:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0