Är våren på väg?

Lite tveksamt. Jag menar, det är ju snart maj månad och det blåser fortfarande kalla vindar ute och solen visar sig bara ibland. Jag som älskar riktig vår!!
 
I fredags var jag hemma med lillan igen, för "sjuk" för dagis men pigg ändå. Kände att det var bäst att bli riktigt frisk före hon får komma tillbaka. Skulle egentligen fikat på stan med Anna M (som är gravid och ska ha barn i September.) Fått två graviditetsbesked till i dagarna, så verkar bli en liten babyboom framöver som när vi skulle få Mathilda.:) Kul. Så fikan måste definitivt bokas om inom det närmsta, inte setts på jag vet inte när.
 
 
Storhandlade på City gross i fredags. När M fick syn på tidningen Kattliv roffade hon åt sig den, satte sig på golvet och började bläddra. Gick knappt att få henne där ifrån. Får nog köpa en sån tidning till henne. Katter är livet tycker hon=). Hello Kitty är en favorit här hemma just nu.
 
Igår (lördag) var vi dock redo för stan. Skulle egentligen åkt till Varberg med Malin men då vädret skulle vara osäkret tog vi oss bara in till stan och väntar med Varberg tills det blivit varmare ute. Mötte upp Malin efter 11, gick i affärer. (Jag köpte några presenter till den blivande 2åringen, nya teer och linvätska.) Sen åt vi lunch på Spis&Deli som är en restaurang med nyttig mat, ekologiskt, egenbakat, surdegsbröd mm. Vi åt varsin laxburgare med rotfrukter och nyressad smoothie till efterätt. Mums! Jag hade burkmat med till Mathilda för visste inte vad det fanns för maträtter till henne då hon inte äter så mkt så vill man ju inte betala för en hel barnmeny men hon hade kunnat få en viltburgare såg jag såhär i efterhand. Men men de gav henne ett fint upplägg när de värmt hennes mat. De serverar i naturvänliga kartonger och deras vatten är filtrerat. OCH maten är inte så mycket dyrare än på andra ställen och man får kvalitet på maten här.
 
 
 
 På kvällen sen så gick jag och lillan en promenad, följde pappa janne till bussen, sen var det sängdags för tösen och jag satt uppe ett tag och tittade på Bridget Jones dagbok på tv och planerade lite inför Mathildas kalas nästa helg. =) Händer mycker nu i maj. Kalaset då på lördag, Linda,Joel och lilla Elin kommer hit över helgen, helgen efter åker vi til Sthlm då jag äntligen ska hälsa på två av mina fina vänner Carro&Madde. Och helgen efter det är det bröllop för Nina&Martin. Sen har Jannes äldsta syster fyllt 40 och hans mamma blir 60år 9 maj.
 
Janne har gått av idag så nu är han ledig i 9 dagar igen. Solen behagar visa sig lite nu så ska stänga ner här och ta med mig otåliga M ut på en promenad och lek på lekplatsen.
 
Ha en bra söndag alla! KRAM från oss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0