Dadelscones

I går kväll var familjen Ryberg/Lundberg här på besök. Potatisgratäng och fläskfilé bjöd vi på och banan offe pie till efterrätt. Flickorna smaskade på lördagsgodis och popcorn samtidigt som de tittade på film i Emilias ipads. (Vi har ingen surfplatta än, funderar på att köpa en, kan kanske vara bra att ha när vi är på långturer på vägen så Mathilda kan titta på film och spela lite spel.) Var en trevlig kväll. :)
 
 
 
 
Idag tränade jag innan janne skulle till jobbet. Sen körde jag och Mathilda honom dit, hem och duscha och äta sen kom Malin och vi gick ut på en härlig promenad. Var riktigt vår väder ute idag. Stannade till på en lekplats på vägen hem så Mathilda fick leka lite. Bakade till super mumsiga scones när vi kom hem, helt glutenfria då vi båda försöker äta glutenfritt. (Magen mår så mycket bättre.) Hittade ett recept på Annika Sjöös sida. Kommer definitivt göras igen. 
 
 
Fina tulpaner och ett gulligt kort av Malin. <3 Och ett pussel fick Mathilda som vi satte ihop ikväll. 
 
Recept
Mixa följande ingredienser i en matberedare:

10 st urkärnade dadlar
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
1 msk kokosmjölk

Klicka ut 4 sconesklickar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda på 200 grader i ca 10 min. Sen blir de så här fina och ljuvligt goda.
 
En sats blev lite snålt till två personer, speciellt om man är lite hungrig. ;) Så vi dubblade satsen och det blev lagom. Super goda alltså och inte jobbigt mätt i magen. Nästa gång ska jag testa att blanda i hackade hasselnötter tänkte jag. Blåbär kan nog också vara gott. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0