Knivar är farliga

Nu var det ett tag sen jag skrev sist. Tiden rinner iväg. Helgen som var bestod av jobb, i måndags var jag ledig tillsammans med janne. Men då stod det handling och städ på schemat. Men skönt att ha det gjort. Jobbade natten till idag sen är jag ledig imorgon igen. Då ska vi på bamsegympa bl.a. Ska även träna under fm. Skulle tränat idag med men råkade slinta med kniven innan idag och skar mig rakt in i handen mot benet. Blödde en del och blev svimfärdig. Janne skällde ut mig då han alltid tycker jag är så slarvig med knivar tydligen. När han blir rädd låter han som en arg varulv. Men tur då att han plåstrade om mig och köpte hem strips så vi kan tejpa ihop det. Vi åkte sen en sväng till Stadsbiblioteket så M fick leka lite. Hon älskar att vara där. 
 
Igår var jag hos Malin, vi gick promenad och köpte med lunch hem till henne och varsin semla ifrån Feldt´s konditiori som gör ekologiska bakverk och allt utan en endaste tillsats. Måste handla mer där. Så värt pengarna!
 
I veckan skickade vi ut våra bröllopsinbjudningar. Så nu behöver vi inte hemlighålla det längre för vår familj. Men tänker inte säga nått på jobbet, vill inte folk ska veta. :)
 
 
Nä nu ska jag smaka på mina nybakade knäckebröd. Har bakat dom förut och de är sååå goda och super enkelt.
 

Du behöver:
o5 dl Sesamfrön
0,5 dl Linfrön
2 dl Majsmjöl
3/4 dl Solroskärnor
1/4 dl Pumpakärnor
2-2,5 dl kokande vatten
0,5 dl Olivolja
Flingsalt

 

Så Gör Du:
Sätt ugnen på 150 grader.
Häll i allt utom vattnet i en bunke.
Koka vatten & häll i de ( jag hade i mellan 2 & 2,5 dl kokande vatten ).
Rör ihop allt till en geggig deg/smet.

Jag hällde sen ut smeten på ett bakplåtspapper,
( jag har en såndär mindre plåt med höga kanter och fick då dela smeten/degen på två )
la ett till bakplåtspapper ovan på och kavlade på de tills smeten är så tunn som möjligt.
Sen kom jag på, när jag skulle grädda andra plåten,
att med hjälp utav en pizzaslicer, försiktigt ”slica” den storlek jag vela ha på fröknäckena.
Då var de bara att lätt bryta dom i fina bitar, när knäcket svalnat 
Så ett tips är alltså att ”slica” degen innan ni gräddar den 

Strö på flingsalt .
Skjutsa in i ugnen i ca 45 min, tills knäcket fått en fin gyllenbrun färg.
Låt svalna.

 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad skoj att bröllopet är officiellt :) Vi ser mycket framemot det :) Mums, de knäcket lät gott. Får jag provbaka nu när jag ska va ledig :)

2014-02-13 @ 21:54:39
URL: http://myckelite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0